Hidrolik direksiyon arızaları, göz atarken direksiyon sistemi, ön tekerlekler, süspansiyon, akslar ve şasi arasındaki ilişki göz önüne alınmalıdır. Bu nedenle ortaya çıkacak problemler sürücüye direksiyon sisteminden oluşuyor gibi görünse de süspansiyon sistemi içindeki problemler arızanın asıl nedeni olabilmektedir. Karar vermeden önce, direksiyon sistemi içinde yer alan problemleri göz önüne almak ve diğer olası bütün nedenleri araştırmak gerekmektedir.
Hidrolik direksiyon arızaları mekanik direksiyon sistemlerindeki arızalar ile benzerlik gösterebilmektedir. Kontroller sırasında kontrol edilecek alanlar aşağıdaki gibidir.
Aşırı direksiyon simidi boşluğu: Direksiyon sisteminde birçok mafsal olduğundan, çok az bir boşluk olur. Bu nedenle, direksiyon parçalarının gevşemesi aracın bir tarafa doğru çekilmesine sebep olur. Bu durum lastiklerde anormal aşınmalara ve titreşimlere neden olur.
Bilya ve burç arızası: Direksiyon sistemlerindeki bilya ve burçlar direksiyon milinin hareket eden araçtaki sağa ve sola dönüşlerin ses yapması, direksiyonun zor dönmesi ve titrediğinin hissedilmesi ile kendini belli eder. Eğer direksiyon dönüşlerde ses çıkarıyor ise burcun aşındığını gösterir. Direksiyon sağa ve sola dönerken zorlanıyor ise direksiyon mili bilyasının arızalı olduğuna işaret eder.
Direksiyon kutusu: Direksiyon dişli kutusu içinde bulunan dişliler, araç hareket halinde iken yoldan gelen darbelerin etkisi ile boşluk oluşmasına ve bunun da ses yapmasına neden olmaktadır. Toz körüklerinin de yırtılması ile içeri giren tozlar ve pislikler aşınmayı giderek daha fazla arttırır. Direksiyon kutularının içindeki dişliler mutlaka yağlanmalıdır.
Direksiyon bağlantılarının gevşekliğinin kontrolü: Aracın önü kriko yardımı ile havaya kaldırılmış iken ön tekerleklerin ileri, geri, yana doğru hareket ettirilmesi ile kontrol edilir. Eğer bağlantılar arasında aşırı boşluk var ise bağlantılar veya tekerlek bilyaları büyük ihtimal ile gevşemiştir.
Tekerlek bilyasının gevşeklik kontrolü: Aracın önü kriko yardımı ile kaldırılarak, tekerleğin her birinin üstünden ve altından tutarak sallanması ile gevşekliği kontrol edilir. Eğer herhangi bir gevşeklik bulunursa aşınma vardır. Boşluk ayak freni uygulanarak tekrar kontrol edilir, eğer boşluk azalmış ise problem tekerlek bilyalarında değil başka bir sebepledir.
Hidrolik hortumlar: Hidrolik hortumlar dıştan gelecek darbelerden ve hidrolik sistem iç basıncından meydana gelecek ani basınç yükselmesinden dolayı zarar görmüş olabilir, hidrolik yağın boşalması nedeni ile direksiyon sertleşir. Direksiyon hidrolik yağı beş yılda bir ya da her 100.000 km bir yenilenmelidir.
Araç üzerindeki kontroller: Direksiyon simidinin yukarı, aşağı ve sağa, sola ve ileri, geri hareketi ve direksiyon simidinin ana mil üzerindeki bağlantısının iyi olup olmadığı ayrıca direksiyon kolonunun bağlantılarının sıkılığı kontrol edilir.
Direksiyon simidi boşluğunun kontrolü: Araç düz sürüş konumunda iken, direksiyon simidi hafifçe sağa, sola döndürüldüğünde ön tekerlekler dönmüyor ise direksiyon boşa dönme hissi veriyor ise bu sırada direksiyon simidi hareketinin boşa dönmesine direksiyon simidi boşluğu denilir. Bu boşluk her araç modelinde değişmek ile 30 mm'den fazla değildir. Boşluk fazla ise direksiyon simidi somunu yetersiz sıkılıkta; direksiyon dişlisinin aşınması; yanlış ayarlanmış olması; aşınmış bağlantı mafsalları; gevşek konsol bağlantıları, gevşek tekerlek bilyaları veya gevşek ana mil mafsalları neden olur.