{ "title": "Vites Kutusu Arızası", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Vites-Kutusu-Arizasi-57.JPG", "date": "21.01.2024 14:56:11", "author": "irfan özen", "article": [ { "article": "
Vites Kutusu Arızası: Manuel vitesli bir araçta, vites kutusu arızası olarak yaşanan en büyük sorun, baskı balata arızasıdır. Baskı balata arızası, sürücünün kullanımından kaynaklanan nedenlerden dolayı ortaya çıkmakta ve baskı balata değişimi yapılması gerektirmektedir. Bu manuel vitesli arabanın vites kutusu arızasının sık yaşanma nedeni, baskı balata parçalarının yıpranmaya müsait bir yapıda olmasından kaynaklanır. Manuel vitesli araç sorunları genel olarak baskı balata ve vites dişlilerinden kaynaklanması nedeniyle olduğu için kullanıma çok dikkat edilmesi gerekir. Baskı balata değişimi yapılacağı zaman fiyatları çok iyi araştırılıp, baskı balata değişimi orijinal oto yedek parça ile yapılmalıdır.

Manuel Vitesli Araçlarda Vites Kutusu Arızaları

Vites Değiştirme Esnasında Dişli Sürtünme Sesi Geliyorsa: Senkromeç bileziğini, dişlinin konik kısmına oturtup, frenleme ve boşluk kontrolü yapılır. Kilit üzerindeki tepe bölümünün veya senkromeç bileziğindeki kanalların aşınması halinde dişli sürtme sesi artar.

Araç Vitesten Atıyorsa; her dişli için dayama boşluğu kontrol edilir. Dayama boşluğu çok fazla ise ayarlanır veya değiştirilir. Sabitleme bilyesi sıkıştırma yayı kontrol edilir. Yayda bir zayıflama var ise bu yayı değiştiriniz. Kayıcı ve dişli frezeleri kontrol edilir, bunlar aşınmış ise değiştirilir.

Aracın Vitesten Atması Sırasında Yapılan Kontroller: Vites değişimi esnasında dişli sürtmesi varsa; araç üzerinde yol testi ile yapılan kontrollerde dişli sürtme sesinin bütün vites kademelerinde duyulması halinde, debriyaj sisteminden kaynaklanan bir arıza vardır. Şayet bazı vites konumlarında dişli sürtme sesi, duyuluyorsa vites kutusu arızasından kaynaklanabilir.

Araç vitese geçişe zorlanıyor ise; bu durum vites kolunun sert olmasından anlaşılmaktadır. Bunun genel olarak üç sebebi vardır.

" } ] }