{ "title": "Oto Elektrik Arızaları", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/oto-elektirik-arizalari.jpg", "date": "19.01.2024 19:53:56", "author": "Dilşad yıldız", "article": [ { "article": "Oto Elektrik Arızaları, genelde araç içerisindeki bir elektrik arıza oluşması sonucu meydana gelmektedir. Birçok oto elektrik arızaları vardır. Bunlardan geneli şunlardır;

Akünün Bitmesi

Arızasız notmal bir akünün en az 2 - 3 yıl arıza yapmaması beklenir. Akünün en az 2 - 3 yıldan önce bitmemesi gerekir. 2 - 3 yıldan önce biten bir akünün ya şarjı yeterli dolu değildir ya da otomobil içerisinde elektrik kaçağı vardır. Genelde akülerin garanti süreleri dolmadan aküler bitmezler. Normal akülerin garanti süreleri 2 - 4 yıl arasında değişiklik göstermektedir. Akü bittiği zaman aracın marşı basmaz ve aracın gösterge lambaları yanmaz.

Akünün Çabuk Bitmesine Neden Olan Faktörler
Akünün Bitmesi Durumunda Yapılması Gerekenler

Akünün bitmesi durumunda yapılması gereken tek şey akünün doldurulması yani şarj edilmesi gereklidir. Aküyü doldurmak veya şarj etmek için başka bir aracın aküsünden yararlanmak mümkündür. Başka bir aracın aküsünden yararlanmak için otomobilimizde akü takviye kablosu olması lazım. Bitmiş aküyü, bir başka otomobilin aküsünden doldururken pozitif olan kutupların birbirine, negatif olan kutupların da birbirine bağlanmış olmasına dikkat etmeliyiz. Eğer dikkat etmezsek bu durumun tersi bir durum olursa otomobil içerisinde farklı arızalar meydana gelir. Genellikle pozitif kutupların rengi kırmızı renkle, negatif kutupların rengi ise siyah renkle belirlenir. Eğer bu renklerle belirlenmemiş veya silinmemişse kutopajı büyük olan kutup pozitif kutuptur. Aküsü biten araca akü eklenmesi yapılırken, akü eklenmesi yapılan araç açık bırakılırsa akü eklenme (Doldurma) işlemini kolaylaştırmış oluruz.

Şarj Dinamosu Arızası

Şarj dinamosu aracın çalışmasında kritik bir rolü vardır. Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürmeye dayalı olarak çalışır. Şarj dinamosu, aracımızın ilk çalışması sırasında marş motoru, ateşleme sistemleri ve motor çalışır durumdayken tüm elektrik sistemlerinin enerji ihtiyacını sağlar. Şarj dinamosundan kaynaklanabilecek birçok problem vardır. Bu problemlerin teşhislerini inceleyeceğiz. Bu teşhisler;
" } ] }