{ "title": "Marş Motoru Arızası", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Mars-Motoru-Arizasi-61.jpg", "date": "20.01.2024 10:10:59", "author": "Esma Mutlu", "article": [ { "article": "Marş motoru arızası, Marş motoru aküden aldığı enerji sayesi ile çalışmaktadır. Arabanın çalışması ile ilk tepki veren sistem marş motorudur. Marş motoru aracın elektronik aksamıyla senkronize olarak çalışır. Marş motoru otomobilin kontak anahtarı çevrildikten sonra krank miline bağlı olan volan dişlisinin dönmesini sağlamaktadır. Motorun ilk hareketine başlamasını sağlamaktadır. Marş motoru çeşitli parçalardan meydana gelir. Marş dişlisi, selenoid, kollektör, kömür marş motorunu oluşturan parçalardır. Burç yataklarının aşınması, fırçaların aşınması, fırça yay basınçlarının düşmesi, fırçaların kollektöre iyi değmemesi, kollektörün kirlenmesi veyahut kollektörün aşınması, şalter kontaklarının kirlenmesi veyahut şalter kontaklarının aşınması, kablo bağlantılarında meydana gelen korozyon yahut gevşeme, yalıtkanların bozulması ile kısa devre yahut şasiye kaçak, kavrama yahut pinyon dişlisinde meydana gelen bozulma, sıkışma, aşınma marş motorunda arıza oluşmasını meydana getiren sebepler arasında yer almaktadır. Marş yapma süresi 10-15 saniye kadar bir süreyi kapsar. Motorun çalışmadığı, defalarca marşın yapılması gerektiği durumlarda marş motorunun soğuması ve akünün kendini toplaması için belli bir süre beklemeye dikkat edilmelidir. Marş motoruna sürekli olarak bir bakım yapılmasına gerek yoktur. Akünün şarjlı tutulması, akü ve marş motoru bağlantılarının temiz ve sıkı bir biçimde olduğuna özen gösterilmelidir.