{ "title": "Marş Motoru Arızası", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Mars-Motoru-Arizasi-61.jpg", "date": "20.01.2024 10:10:59", "author": "Esma Mutlu", "article": [ { "article": "Marş motoru arızası, Marş motoru aküden aldığı enerji sayesi ile çalışmaktadır. Arabanın çalışması ile ilk tepki veren sistem marş motorudur. Marş motoru aracın elektronik aksamıyla senkronize olarak çalışır. Marş motoru otomobilin kontak anahtarı çevrildikten sonra krank miline bağlı olan volan dişlisinin dönmesini sağlamaktadır. Motorun ilk hareketine başlamasını sağlamaktadır. Marş motoru çeşitli parçalardan meydana gelir. Marş dişlisi, selenoid, kollektör, kömür marş motorunu oluşturan parçalardır. Burç yataklarının aşınması, fırçaların aşınması, fırça yay basınçlarının düşmesi, fırçaların kollektöre iyi değmemesi, kollektörün kirlenmesi veyahut kollektörün aşınması, şalter kontaklarının kirlenmesi veyahut şalter kontaklarının aşınması, kablo bağlantılarında meydana gelen korozyon yahut gevşeme, yalıtkanların bozulması ile kısa devre yahut şasiye kaçak, kavrama yahut pinyon dişlisinde meydana gelen bozulma, sıkışma, aşınma marş motorunda arıza oluşmasını meydana getiren sebepler arasında yer almaktadır. Marş yapma süresi 10-15 saniye kadar bir süreyi kapsar. Motorun çalışmadığı, defalarca marşın yapılması gerektiği durumlarda marş motorunun soğuması ve akünün kendini toplaması için belli bir süre beklemeye dikkat edilmelidir. Marş motoruna sürekli olarak bir bakım yapılmasına gerek yoktur. Akünün şarjlı tutulması, akü ve marş motoru bağlantılarının temiz ve sıkı bir biçimde olduğuna özen gösterilmelidir.

Marş motoru arızası neden olur?

Çoğunlukla kömür bitmesi sonucu ile marş motorunda arızalar meydana gelebilmektedir. Marşa basıldığında eğer marş dönmüyor ise bununla birlikte kornada çalmıyor ise akü boşalmış olabilir, kutup başları gevşemiş olabilir yahut akünün veya marş motorunun bağlantılarında gevşeme veya oksitlenme meydana gelmiş olabilmektedir. Yine motor çalıştırılır iken marş motoru yavaş dönüyorsa, bunun dışında tık diye bir ses gelip marş motoru çalışmıyor ise akü zayıflamış olabilir. Bununla birlikte kablo bağlantılarında gevşeme de meydana gelmiş olabilir. Şase bağlantılarında gevşeme meydana gelebilir. Marş dişlisi kırılabilir ya da marş dişlisinde aşınma gerçekleşmiş olabilir. Bununla yanı sıra volan dişlisi kırılmış olabilir ya da volan dişlisi aşınmış olabilir. Selenoid yani marş otomatiğinde arıza meydana gelebilir. Marş motoru sargılarında arızalanma meydana gelebilir veya sigorta atabilir.

Marş motoru arızası tamiri nasıl yapılır?

Marş motoru eğer eskisi gibi iyi çevirme kuvvetinde bulunamıyorsa bu marş motoru tamir edilir, Eğer tamir edilmesi imkânsız ise arıza basit değil ise yenisi ile değiştirilir. Marş motorunda meydana gelen en basit arıza kömürün bitmesi ile meydana gelir. Bu durumda marş motoru sökülür ve kömürü değişimi yapılır. Marş motorunun diğer parçaları olan selenoid, kollektör, marş dişlisi gibi parçaların tamir edilebilme ihtimalleri pek yoktur. Bu parçalarda meydana gelen arızalarda parçanın değiştirilmesi daha yararlı olacaktır.

" } ] }