{ "title": "İnternet Arıza", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/internet-arizasi.jpg", "date": "19.01.2024 13:25:09", "author": "engin aktu", "article": [ { "article": "İnternet Arıza; İlk olarak internet kafeler, ardından ev ve işyerleri, şimdi de telefonlar aracılığıyla her zaman yanımızda bulunan internet ile günümüzde alakalı olmamak neredeyse çok zordur. Fakat kulllanıcıların genel şikâyeti olan internet arızalarının, birçok sebebi olabilmektedir.

İnternet arızalarının sebepleri nelerdir?

1. Bilgisayar arızası

İnternette kopma ve bağlantı problemleri yaşandığında, sorun ilk olarak bilgisayarda aranmalıdır.

A) Yazılımsal; DNS ayarlarının kontrol edilmesi gerekir. Bu ayarları değiştirdikten sonra, yasaklı sitelere giriş yapan aboneler, zamanla bu ayarların geçerliliğini yitirmesi nedeniyle internete girmekte sıkıntı yaşayabilmektedir. Diğer taraftan LAN ayarları denilen yazılımsal bilgisayar internet bağlantı programlarının, düzgün çalışıp çalışmadığı da önemli bir husustur. Bazı virüsler de internet bağlantısını yavaşlatıp, kullanıcıları devre dışı bırakmak gibi sebeplerden dolayı, bağlantı problemlerine neden olur. Bunun için de güçlü bir antivirüs yazılımı gerekmektedir. Aksi takdirde format atmak gerekmektedir.

B) Donanımsal: Bir başka arıza nedeni de ethernet kablosuna bağlı olarak elektrik kesintilerinde cihazın akım değişkenliğinden dolayı, internette yavaşlama veya kesilme görülür. Bu durumda fişler tamamen çıkarılmalı biraz beklenmelidir. Ethernet kablosunun tam yerine oturmaması, kablonun içinden kopuklar olması ya da giriş soketinin arızalı olması gibi sorunlarda, internet bağlantı problemleri yaşanmasına neden olmaktadır.

2. Modem arızası

Modem arızaları da sıklıkla gündeme gelen, yaygın internet arızalarının sebeplerinden birisidir. Modem ayarları kimilerine göre zor, kimilerine göre de karmaşık bir olaydır. Modem ayarlarının düzgün olması gerekmektedir. Ayarların bozulması bağlantıyı oldukça olumsuz etkiler. Modemin bağlantı noktalarının doğru takılıp takılmadığı önemli bir husustur. Adsl ışığı yanmıyorsa sinyal yok, adsl ışığı aralıklarla yanıp sönüyorsa sinyal gücünde zayıflık veya bağlantı noktalarında problem, gelen sinyal kalitesinde ise arıza olduğuna işarettir. Adsl ışıkları düzgün yanıyor diğer ışıklarda böyle bir problem varsa, modeme kadar gelen sinyalde değil, modem ve sonrasında sorun var demektir. Bu durumda tamir ettirilmelidir veya yeni bir modem alınmalıdır.

3. Bina ankastresi

Aynı elektrik ve suda olduğu gibi, dışarıdan gelen hizmet internette de binaya kadar olan kısımdadır. Bina içindeki kablo tesisatından ise hizmeti talep eden kişi sorumludur. Bina içinde bulunan kabloların ve tesisatının işçiliği ve kalitesi internet hızıyla kalitesini tahmin edilemeyecek kadar etkileyebilir. 8 Megabite kadar hız alan abonelerin, bana o kadar gelmiyor demelerinin altında yatan neden, sadece servis sağlayıcı firmayla alakalı değil, müteahhitin malzeme kalitesindeki sorunla alakalıdır.

4. Servis sağlayıcı firma

İnternet hizmetini sağlayan firmanın, arıza yaşayan abonenin bulunduğu bölgede yer alan altyapıda yaşanan sorunlarını, kendi teknik ekipleriyle beraber çözmesi gerekmektedir.
" } ] }