{ "title": "Ford Focus Motor Arıza Lambası Neden Yanar", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Ford-Focus-Motor-Ariza-Lambasi-Neden-Yanar-96.jpg", "date": "20.01.2024 06:01:06", "author": "Nuray sağır", "article": [ { "article": "Ford Focus Motor Arıza Lambası Neden Yanar, Ford Focus motor arıza lambası neden yanar, motorun çalışmasıyla veyamotora bağlı diğer parçaların arızası ile alakalıdır. Ford Focus motor arıza lambası neden yanar, motorda bulunan beyin sistemi farklı noktaları sensörler aracılığıyla kontrol etmektedir. Ford Focus motor arıza lambası neden yanar, bu sensörler yazılım sonucunda sistem farklılıklarını sürekli kontrol etmektedir. En ufak bir düzensizlik veya sapmalar meydana geldiği zaman beyine uyarı gönderir ve bunun sonucunda da motor arıza lambası yanar. Ford Focus motor arıza lambası neden yanar, motor lambasının yanması çok önemli bir sorunun göstergesi olabildiği gibi basit bir nedenle de olabilmektedir. Ford Focus motor arıza lambası ne şekilde yanarsa yansın bunu çok ciddiye alıp tamir için tamirciye gitmek gerekir. Ford Focus motor arıza lambası neden yanar, yakıt sistemi, ateşleme sistemi, hava emiş sistemi, egzoz sistemi gibi nedenlerden dolayı motor arıza ışığı yanabilir.

Ford Focus Motor Arıza Lambası Neden Yanar?

Standart Dışı Yakıt: Aracınıza aldığınız akaryakıt standart dışı ve kirli ise günümüzde oldukça hassas olan araçların çalışmalarını olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca yakıta eklenen orantısız katkılarda motorun bozulmasına sebebiyet verebilir. Kalitesiz akaryakıt kullanımı sonucunda yakıt sisteminde bulunan sensörler standart dışı yakıtı tespit eder ve motor arıza lambasını yakar.

Yakıt Kapağı: Akaryakıt alırken görevlinin gerektiği gibi kapağı sıkı kapatamaması sonucu veya kapağın ömrünün dolması sonucunda karşılaşılan bir arızadır. Bu iki durumdada motor arıza ışığı yanar. Yakıt deposunda bulunan sensörün yakınının buharlaşma miktarı ölçmesi sonucu ortaya çıkmaktadır.

Oksijen Sensörü: Motor arıza lambasının yanmasının en büyük sorunlarından birisi de oksijen sensörü dür. Motorun yanma için ihtiyacı olan havanın içerisinde oksijen miktarını ve hava yakıt karışımı doğru yapılıp yapılmadığını ölçen bu aygıt arızalanması sonucunda motor arıza ışığı yanmaktadır. Motor ışığı yanıyorsa oksijen sensörünün değiştirilmesi gerekmektedir.

Katalitik Konvertör: Egzoz sistemini sağlayan bir parçadır. Katalitik konvertör sayesinde atmosfere daha az zehirli gaz atılmaktadır. Motorun tüm ayarları bu parçaya göre tasarlandığı için zarar görmesi durumunda motor performansına negatif etkisi olmaktadır. Böyle bir durumda da sensörler uyarı verir ve motor arıza lambası yanar.

Buji, Buji kabloları ve Akü: Ateşleme sisteminde olabilecek en ufak bir sorun bile motorun sağlıklı çalışmasını engellemektedir. Bunun sonucunda motorun performansı düşer ve yakıt tüketimi artar. Bujilerin birinde veya daha fazlasın da oluşabilecek bir sıkıntı hava yakıt karışımının düzgün bir şekilde ateşlenmesini engeller. Bujilerin gevşek olması da aynı sorunu oluşturur. Bujiler ne kadar sağlam olursa olsun buji kabloları akım bujilere iyi bir şekilde aktaramaz ise çevresindeki ateşleme olması gerektiği gibi gerçekleşmez. Buda hava yakıt karışımının düzgün ateşlenmesine engel olur. Bunun sonucunda motor uyarı lambası yanar. Akünün de ateşleme sistemi üzerinde çok yakın bilgisi olduğu için akülerde bazen ışığın yanması neden olabilmektedir.

Hava Akış Sensörü: Silindir içinde yanma için gereken havanın basınç ve nem oranı gibi değerlerini ölçer ve oksijen sensörü ve birlikte motorun çalışmasına yardımcı olur. Motorun çalışması için hava akış sensörleri çok önemlidir. Arızalanması sonucunda motor arıza lambası yanar.
Ford focus motor arıza lambası, yukarıda saydığımız nedenlerden dolayı yanar. Motor arıza lambası yanıyor ise aracınızı durdurun ve servisi arayın. Motor arıza ışığı yanarken aracınızı kullanmaya devam etmeyin. İyi günler.
" } ] }