{ "title": "Dizel Araçlarda Turbo Arızası", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Dizel-Araclarda-Turbo-Arizasi-95.JPG", "date": "19.01.2024 08:24:26", "author": "Ceyda Kekik", "article": [ { "article": "Dizel araçlarda turbo arızası, anlamak için öncelikle turbonun ne olduğunu anlamamız gerekiyor. Böylelikle aracımızda turbo arızası olup olmadığını anlayabiliriz. Markadan markaya değişmekle birlikte turbo, çalışması için gerekli olan hareketi egzoz gazlarının paneli döndürmesi ile sağlar. Hareket için gerekli iki sistem vardır. Bir tanesi turbo motorun egzoz emme kısmının doğrudan egzoz manifolduna bağlanmasıdır. Diğeri ise bir metal hortum aracılığı ile egzoz maniforduna bağlanmasıdır. Bu şekilde turboyu çalıştırmak için fazladan güç harcanmaz. Bununla birlikte de turbonun veriminin yüksek olması için egzoz gazının da yüksek miktarda olması gerekecektir. Egzoz gaz miktarının yüksek olması ancak yüksek devirde mümkün olabilecek bir durumdur. Turbonun belli bir devir üzerinde etkisinin hissedilmesi işte bu sebepledir. Direk olarak motordan alınan güç turbonun hareketi için gereklidir. Güç motordan alındığından dolayı aracın gücünden bir miktar almış oluruz. Sonrasında turbo etkisiyle bu güç yerine konulmuş olur. Turboda sıkıştırılan hava ısındığı için soğutulması gerekir. Soğuk hava sıcak havayla kıyaslandığında daha fazla yoğunluğa sahiptir. Bu nedenle de daha fazla oksijen içerir. Oksijenin daha çok olması daha fazla yanma ve bu sebeple daha fazla itme sağlar. Turbo için gereken sıcak havanın soğutulması için gereken soğutma işlemi yapan cihaza 'Intercooler' adı verilir. Özel uygulamalar haricinde araçlardaki turbolar motorun özelliğine bağlı olarak 1500-3500 devir arasında ulaşır.

Dizel araçlarda turbo arızası nasıl anlaşılır

" } ] }