{ "title": "Direksiyon Arızaları", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Direksiyon-Arizalari-31.jpg", "date": "21.01.2024 12:51:55", "author": "hakan tamer", "article": [ { "article": "Direksiyon Arızaları, direksiyon sistemini kontrol ederken, süspansiyon, direksiyon sistemi ve ön tekerlekler, akslar ve şasi arasındaki ilişki unutulmamalıdır. Bu sebeple meydana çıkacak sorunlar sürücüye direksiyon sisteminden kaynaklandığı gibi görünse bile süspansiyon sistemi içindeki sorunlar direksiyon arızasının asıl sebebi de olabilir. Bu sebeple karar vermeden önce, direksiyon sistemi içinde bulunan sorunları göz önünde bulundurmak ve diğer bütün olası sebepleri kontrol etmek gerekir.

Direksiyon Arızaları Nelerdir?

Aşırı Direksiyon Simidi Boşluğu, direksiyon sisteminde birçok bağlantı olduğundan dolayı çok az bir boşluk olması beklenir. Bu sebeple, direksiyon sistemindeki parçaların gevşemesi dolayı ve mafsalların aşınmasından dolayı oluşan aşırı bir boşluk, aracın bir sebep olur. Buda lastiklerde aşınmalarına ve titremelerine sebep olmaktadır.

Direksiyon Kutusu, direksiyon kutusu içinde bulunan dişliler, araç hareket halinde iken yoldan gelen darbelerden dolayı boşluk oluşmasına ve ses yapmasına sebep olmaktadır. Toz körüklerinin yırtılmasından dolayı içeri dolan pislik ve tozlar aşınmayı artırır. Direksiyon kutusu içindeki dişliler kesinlikle yağsız kalmamalıdır.

Burç ve Bilya Arızası, direksiyon sisteminde kullanılan burç ve bilyaların arızalı olduğunu direksiyon milinin hareket halinde olan aracın sağa ve sola dönüşlerinde ses yapmasından, direksiyonun zor dönmesinden ve titremesinden anlaşılmaktadır. Direksiyonun sağa sola dönüşlerde ses zorlanması direksiyon mili bilyasının arızalı olduğunu, direksiyonun dönüşlerde ses çıkarması da burcun aşındığını gösterir.

Direksiyon Bağlantılarının Gevşekliği arızası, aracın önü kriko ile kaldırılarak, ön tekerleklerin geri, ileri ve yandan yana hareket ettirilerek kontrol edilebilir. Şayet onlarda aşırı bir boşluk var ise tekerlek bilyaları ya da bağlantılar anlaşılan gevşemiştir.

Tekerlek Bilyası Gevşekliği Arızası, aracın önü kriko ile kaldırılarak, tekerleğin her birinin altından ve üstünden tutarak sallanmasıyla gevşekliği kontrol edilir. Şayet herhangi bir gevşeklik bulunur ise muhtemelen rotillerde, süspansiyon kolu burçlarında ve tekerlek bilyalarında aşınmalar meydana gelmiştir.

Hidrolik Hortumlarda Oluşan Arıza, hidrolik sistem iç basıncında ortaya çıkacak ani basınç yükselmesinden dolayı ve dıştan gelecek darbelerden zarar görebilirler. Bu zararlardan dolayı hidrolik yağı boşalır ve direksiyonda sertleşme olur. Kesinlikle yağ seviyesi ve sızıntı kontrolü yapılmalıdır.
" } ] }