{ "title": "Buji Arızası Nasıl Anlaşılır", "image": "https://www.arizalar.gen.tr/images/Buji-Arizasi-Nasil-Anlasilir-42.jpg", "date": "21.01.2024 06:40:15", "author": "Onur Özbinar", "article": [ { "article": "Buji arızası nasıl anlaşılır, motordaki silindirlerin içerisinde sıkıştırılan yakıt ve hava karışımını kıvılcımla ateşlenen bujilerdeki en basit olan bir arıza yakıt sarfiyatını arttırırken performansını azaltabilmektedir. Motorda olan birçok arızayı bujilere bakarak tespit edebilmek mümkündür. Aşağıdaki bilgiler sayesinde buji arızası nasıl anlaşılır, bunun sebeplerini bulabilirsiniz.

Tırnak aralığı ideal seviyede değilse

Bujilerde olan tırnak aralığı ideal olan bir konumda değilse buji yenide olsa yakıt ve hava karışımı iyi ateşleyememektedir. Bunlara bağlı olarak yanma odasındaki patlama zayıflar ya da motor gücü azalabilir. Bu durumda da aracın araçta olan yakıtın birçoğu yanmadan egzoztan çıkar veya otomobilin yakıt sarfiyatı hissedilecek bir oranda artabilmektedir. Yeni bir buji alındığı zaman her duruma karşı takmadan öncelikle tırnak aralığı sentille kontrol edilmelidir ya da ayarı bozuk ise fabrika verilerine göre de ayarlanabilmektedir.

Bujinin üzerinde yağ birikintisi varsa

Bujiler sökülerek kontrol edildiği zaman yağ birikintisi varsa motorda olan yanma odasına fazla yağ girebilir veya elektrotları yağlayabilir. Bu gibi durumlarda da bujiler yağ ile kaplandığı zaman kıvılcımlar normal düzeyin çok alt seviyesinde gerçekleşmektedir. Bu durumda yakıt tüketimini arttırır veya performansı azaltabilmektedir. Çözümse motoru revizyondan geçirebilmektir.

Bujinin üzerinde kurum olmuşsa

Bujinin izolatör ucu, elektrotları veya gövdesinde kurum olmuşsa bu karbüratör veya enjeksiyon ayarının bozuk olduğu anlamına gelmektedir. Bu gibi durumlarda da motorda ateşleme kesikliği olabilir ya da motor soğuk havalarda zor çalışabilmektedir. Sorunu çözebilmek içinde hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ya da enjeksiyon ayarının yapılması gerekmektedir.

Elektrotlar kaynamışsa

Buji elektrotları kaynamışsa ya da üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa veya zamansız olan ateşleme sonucunda da aşırı yükleme olmuş anlamına gelmektedir. Bu sorun ateşleme veya subap ayarının bozuk olmasından dolayı arızalı olan distribütörden veya kalitesiz olan yakıttan kaynaklanmaktadır. Sorunu çözmek için de motor ateşlemeyle yakıt ayarı kontrol edilmeli veya yeni bir buji takılması gerekmektedir.

Buji çatlaksa

Bujilerde narinde olsa karşılaşabileceğimiz arıza bujinin düşürülmesi sonucunda elektrotunda da mekanik olan hasar meydana gelebilmektedir. Bu gibi durumlarda da ateşleme eksik olabilir veya kıvılcımlar başka yerlere sıçrayabilmektedir. Bu nedenle arızalı bujinin değiştirilmesi gerekmektedir.
" } ] }