Krank Sensörü Arızası
Krank sensörü arızası, krank mili sensörü motor devrini ve krank milinin durumunu yani ne konumda olduğunu açısal pozisyonunu belirleyerek eküye bildirir. Bu belirleme şöyledir ki motorun anlık devir bilgisini ve birinci silindirdeki pistonun durumunu yani nerede olduğunu yani pistonun üst bitiş noktasında ya da alt bitiş noktasında olduğunu elektronik kontrol ünitesine yani EKÜ'ye bildirir.
Krank sensörü arızası araçlarda çok sık görünen bir arıza olduğu söylenemez bunun yanı sıra bu arızayla karşılaşılmayacağı anlamına da gelmez. Motor devir sensörüne; krank mili pozisyon sensörü, üst ölü nokta sensörü ve krank mili konum sensörü gibi birkaç farklı isim kullanılmaktadır.
Araçlarda motor da bulunan en önemli sensör krank mili sensörüdür. Çünkü motorun çalışması devri yani motorla ilgili tüm ayarlamalarda bu krank sensöründen gelen bilgiler kullanılır. Bu sensörden alınan bilgiler kapsamında; - Benzinli motorlu araçlarda ateşleme zamanlama ve ateşleme avansı,
- Yakıt enjeksiyon başlangıç ve yakıt püskürtme süreleri,
- Değişken subap zamanlaması (Vvt-i veya vtec gibi) ayarlanmasında,
- Otomatik şanzımanlı araçlarda vites değişimi noktaları,
- Turba şarj basıncının ayarlanması,
- Bunlar başta olmak üzere bu ve bunun gibi birçok motor ayarlarında karan sensöründen gelen bilgiler kullanılmaktadır.
Krank sensörü arızası, çok önemli bir arıza olduğunu önemle belirtmekte fayda var çünkü krank mili arızası olduğunda yani krank mili sensörünüz bozulduğunda motorunuz çalışmaz.
Bazı model araçlarda sensörün bozuk olmasına rağmen 2000 dev/dk ve 2500 dev/dk civarlarında sensörün çalıştığını da söyleyebiliriz ama krank mili sensör arızası olduğunda motor çalışmaz az önce bahsettiğimiz gibi çalışması durumunda en kısa sürede bir tamirciye götürülmelidir. Aksi taktirde çok daha büyük hasarlara sebep olacağını unutmamalıyız. Krank sensörü arızaları başlıca şunlardır; - Bağlantı kablolarında kaçak olabilir.
- Bağlantı kablolarında kısa devre olabilir.
- Bağlantı kablolarının içten geçen bakır telin kopması meydana gelebilir (Bu anlamak için kabloyu ölçebilir ya da şüphe ettiğiniz kabloyu değiştirerek anlayabilirsiniz.
- Kablodan sensöre giren soket gevşemiş veya çıkmış olabilir.
- Sensörün ucu kir, yağ, pas olmuş olabilir.
Bunlar krank devir sensörü arızasında başta gelen arızalardır bunun gibi daha farklı arızalar meydana gelmesi mümkündür.
19.01.2024 10:33:28
Krank Sensörü Arızası ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Herkese açık dizin kaynağımıza katkıda bulunabilirsiniz. Sayfayı Düzenle
|