Adsl Arıza
ADSL Arıza, Asymmetric (Asimetrik) Digital (Sayısal) Subscriber (Abone) Line (Hat) ya da kısa adı ADSL adıyla bilinen sistem herhangi bir telefon hattı üzerinden geniş band erişim imkânı sağlayan bir bakır devre transmisyon teknolojisi olarak birçok internet kullanan müşteriler tarafından bütün dünyada oldukça yaygın bir biçimde kullanıldığı bilinmektedir.
Yapılış itibariyle bir internet teknolojisi adıyla geliştirilmek amacıyla hem evde kullanan müşterilerine hem de büyük çaptaki birçok işletmeye birçok farklı avantajlar ve kampanyalar sağlamaktadır. ADSL arıza yaşanması halinde ADSL arıza bildirimi yapmadan önce birtakım önlemler ve dikkat etmeniz gereken önemli noktalar vardır. Önce modeminizin çalışıyor olduğundan emin olmanız gerekir. Kullanmış olduğunuz prizde enerji olup olmadığına bakmamız gerekir. Modem üstünde yer alan çevir sesinin bulunmasından ve modeme uygun bir şekilde bağlandığından emin olmanız gerekir. ADSL arıza bildirimi gerçekleştirdikten hemen sonra ADSL arızanız sonuçlanana kadar saat başı modeminizi kapatıp açma işlemini gerçekleştiriniz. Bir gün sonra eğer halen ADSL line kısmında yer lan ışığınız sabit olarak çalışmıyorsa yani yanmıyorsa tekrar ADSL arıza birimini arayıp destek alınız. Telefon numarası 444 0 375 olan bu numarayı istediğiniz zaman arayabilirsiniz. ADSL arıza bildirimi sadece ADSL ile ilgili sıkıntıları gidermek için vardır. Ancak ADSL bağlantısı haricindeki herhangi bir problemi çözebilmeniz için ADSL arıza bildirimini aramanıza gerek yoktur.
ADSL kullanıcılarının karşılaştığı arızalar ve ADSL arızalarının çözüm yolları- Modem senkron olmada sorun yaşanabilir. Yani modem üstünde yer alan APP/ADSL/SYNC ışığı çalışmıyor ya da sürekli olarak yanıp söner bir halde ise yapmanız gereken şey öncelikle verilen bağlantıların uygunluğunu kontrol etmektir. Yani bağlantının uygun bir şekilde yapılıp yapılmadığına bakmanız ve kontrol etmeniz gerekmektedir. Bağlantınız uygun bir şekilde yapılmış ise ve de yeni bir ADSL müşterisi değilseniz eğer internet borcunuz olup olmadığına ve ödeyip ödemediğinize bakmanız gerekmektedir. Bunun içinde yukarıda bahsettiğimiz ADSL arıza birimini arayıp öğrenebilirsiniz. Borcunuzdan ötürü ADSL bağlantınız kesilmiş bir durumda ise modeminiz senkron olma sorunu yaşar.
- Modeminiz senkron oluyor ancak internete giremiyorsanız yapmanız gereken şey Türk Telekom tarafından sizlere kurulum sırasında verilmiş olan ve sonrasında istediğiniz gibi değiştirebileceğiniz kullanıcı adı ve şifrenizi modem ayarları yapıldığı sırada doğru bir şekilde girmiş olduğunuzdan emin olmanız gerekmektedir. Eğer kullanıcı adı ve şifrenizi doğru girdiğinize inanıyorsanız kullanmış olduğunuz tarayıcıdan internet ayarlarını kontrol etmeniz gerekmektedir. Aksi halde internete bağlanmanız mümkün değildir. Eğer tüm bu bahsettiklerimizi denediğiniz halde halen internete bağlanamıyorsanız Türk Telekom yetkili servisini aramanız gerekmektedir.
- İnternet hızınızın oldukça yavaşladığınızı düşünüyorsanız eğer yapmanız ilk şey bilgisayarınıza herhangi bir virüs bulaşıp bulaşmadığına bakmanız gerekir. Kesinlikle iyi bir virüs koruması sağlayan bir program satın alıp kullanmanız ve bilgisayarınızı virüs tehlikesinden kurtarmanızı tavsiye edebiliriz. Bilgisayarınızda herhangi bir virüs olmadığından kesin olarak emin iseniz, bilgisayarınızın çalışır haldeyken tüm uygulamalarının kapatarak speed test. Ttnet. Net. Ter internet sitesinden hız testi yaptırmanızı öneririz.
- İnternet bağlantınızda sıklıkla kopmalar yaşayabilirsiniz. Böyle bir durumda modemde yer alan Idle Time Out ya da bazı modemlerde yer alan Always On gibi seçenekleri ve ayarlarının doğru olmasını kontrol etmenizi söyleyebiliriz. Eğer ayarlarınız doğru ise Splitter arızası yaşanmış olabiliriz. Türk Telekom'dan size gelmiş olan telefon hattını test etmek amacıyla geçici olarak modeme direkt takmayı deneyin. ADSL normal bir şekilde çalışıyor ise splitter ile modem arasındaki kabloda bir arıza olabilir. Yeni bir splitter kablosu alarak bağlantınızı tekrardan sağlamaya çalışırız.
- Modem ayarlarına girmekte zorlanma oluyorsa eğer modemi resetleyiniz ve tekrardan açmayı deneyin. Eğer halen problem devam ediyor durumda ise modemi temin ettiğiniz bayi ile görüşmeniz gerekir.
- İnternete girmekte herhangi bir sorun yaşamıyorsanız ancak telefonunuz çalışmıyor ise bağlantının doğru bir şekilde sağlanmış olduğundan ve telefonunuz doğru ve sağlam bir şekilde çalıştığından emin olmanız gerekir. Bağlantıda bir sorun bulunmuyor ise Türk Telekom tarafından gelen hattı doğrudan telefona bağlayarak tekrardan kontrol ediniz. Eğe telefonunuz doğru bir şekilde çalışıyor ise splitter ile telefon arasında bulunan kablo arızalı ya da splitter bozuk diyebiliriz.
20.01.2024 11:39:51
Adsl Arıza ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Herkese açık dizin kaynağımıza katkıda bulunabilirsiniz. Sayfayı Düzenle
|
0 Yorum Yapılmış "Adsl Arıza"
Kayıtlı yorum bulunamadı ilk yorumu siz ekleyin
|
|